Reklama

Mały kraj – gigant cargo

Lotnisko Schiphol w Amsterdamie - hub KLM jest jedną z trzech (po Paryżu i Frankfurcie) największych baz frachtu lotniczego w Europie, która zarabia rocznie ponad miliard euro. Natomiast KLM wspólnie ze swoim partnerem Air France są piątym co do wielkości przewoźnikiem lotniczym cargo do świecie. W skład grupy Cargo wchodzi też linia-córka KLM - Martinair. Wspólnie trzy linie transportują rocznie 636 kiloton ładunku, wykorzystując 174 samoloty. Towary są przewożone zarówno olbrzymimi samolotami transportowymi typu Boeing 747- 400 ERF, których ładowność osiąga aż 112 ton, jak też w ładowniach samolotów pasażerskich oraz ciężarówkami (głównie na trasach europejskich). Od tego roku KLM Cargo wykorzystuje super nowoczesny, w pełni zautomatyzowany system do sortowania bagażu, który pozwala obsłużyć 2 tysiące paczek na godzinę. Cały ogromny system składa się z 400 podzespołów, a jego budowa trwała 9 miesięcy. Cacko kosztowało 12 milionów euro.

Reklama

Kruche, świeże, duże i cenne

Samolotami lata prawie wszystko, choć transport lotniczy jest wybierany przede wszystkim w trzech sytuacjach. Po pierwsze, kiedy bardzo ważna jest szybkość przewozu ze względu na przykład na wyjątkową nietrwałość towaru. Do tej kategorii możemy zaliczyć np. świeżą żywność i kwiaty. Szybkość jest istotna również przy przewozie zwierząt oraz poczty. Po drugie, transport samolotem ma zastosowanie w sytuacjach kiedy ładunek jest niezwykle cenny i delikatny, jak dzieła sztuki, eksponaty muzealne, czy kolekcje mody. Po trzecie, samolot cargo pozwala przewieźć ładunek bardzo ciężki i o dużych gabarytach jak auta, jachty, maszyny wiertnicze czy elementy samolotów. Oto szczegóły podróży pięciu z najciekawszych ładunków przewożonych przez KLM Cargo.

Reklama

Najciekawsze ładunki KLM Cargo – TOP5 -------->

Reklama
Reklama
Reklama