Polskie Linie Lotnicze LOT w trójce najlepszych przewoźników na świecie. Znamy też najlepsze lotnisko w Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT pokonały wielu cenionych europejskich przewoźników. Między innymi Lufthansę czy KLM. Zestawienie AirHelp Score zdradza też, gdzie w Polsce jest najlepsze lotnisko.
W tym artykule:
- Polskie Linie Lotnicze LOT z kolejnym sukcesem
- Gdzie jest najlepsze lotnisko w Polsce?
- Najlepsze lotniska na świecie
- AirHelp Score – co to za ranking?
Zarówno Polskie Linie Lotnicze LOT, jak i lotniska w Polsce prężnie rozwijają swoją ofertę. To przekłada się na coraz większe zadowolenie podróżnych i wyższe miejsca w cenionych rankingach. I tak na przykład jesienią 2023 r. warszawski port lotniczy im. Chopina został uznany za najbardziej punktualny w Europie. To właśnie na Okęcie doleciał samolot, który w rekordowym czasie pokonał dystans między Warszawą a Nowym Jorkiem.
Polskie Linie Lotnicze LOT z kolejnym sukcesem
Koniec roku to czas kolejnych podsumowań. Również w branży lotniczej. Polski przewoźnik znów ma powody do dumy. Jak dowiadujemy się z najnowszego globalnego rankingu AirHelp Score 2023, Polskie Linie Lotnicze LOT są w pierwszej trójce najlepszych linii lotniczych na świecie. To też drugi najlepszy przewoźnik w Europie.
W tym roku to właśnie PLL LOT zamknęły podium. Dwa pierwsze miejsca zajęły kolejno Qatar Airways, stały lider zestawienia AirHelp Score, oraz niemiecki przewoźnik Eurowings. Warto zauważyć, że polski przewoźnik wypadł dużo lepiej od uznanych, europejskich marek lotniczych takich jak: Air France (25. miejsce), Lufthansa (57. miejsce), KLM (16. miejsce) czy British Airways (przedostatnie, 82. miejsce).
Względem poprzedniego roku LOT poprawił swoje notowania aż o dwanaście pozycji. Twórcy zestawienia AirHelp Score brali pod uwagę noty cząstkowe w trzech kategoriach. Są to:
- punktualność,
- opinie pasażerów,
- sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie.
Gdzie jest najlepsze lotnisko w Polsce?
W corocznym światowym zestawieniu ujęto nie tylko linie lotnicze, ale również lotniska. Pierwsze miejsce w Polsce, podobne jak ostatnim razem, zajął Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy. W skali globalnej gdańskie lotnisko zajęło 28. pozycję. Tyle samo punktów, czyli po 7,82, otrzymały też warszawskie lotnisko Chopina oraz lotnisko Kraków-Balice. W światowym rankingu zajęły odpowiednio 52. i 53. pozycję.
Na czwartym i piątym miejscu w Polsce uplasowały się lotniska nienotowane w ubiegłorocznym zestawieniu. To: Wrocław (62. w zestawieniu globalnym) i Katowice (86. lokata na świecie).
Największe samoloty na świecie. TOP 5 największych maszyn latających
Jaki jest największy samolot na świecie? Nie sposób wymienić jednego, ani nawet zaproponować TOP 3, ponieważ wiele samolotów różni się typem, przeznaczeniem, detalami lub rodzajem napęd...Najlepsze lotniska na świecie
Globalną stawkę portów lotniczych otwiera w tym roku lotnisko Muscat International Airport w Omanie. Co ciekawe, poprzedni zwycięzca – lotnisko Tokio-Haneda – spadło na 14. pozycję. Tegoroczna pierwsza dziesiątka została zdominowana przez lotniska z Japonii i Brazylii. W czołówce nie znalazł się ani jeden europejski port lotniczy. Najlepszy wynik w Europie uzyskało hiszpańskie Bilbao Airport, które uplasowało się na 21. pozycji. To awans o trzy miejsca względem poprzedniego roku.
AirHelp Score – co to za ranking?
AirHelp Score to globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany od 2015 roku przez AirHelp. Czyli największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych.
Ranking AirHelp Score 2023 powstał na podstawie danych ruchu lotniczego z całego świata za okres od 1 stycznia do 31 października 2023 oraz opinii pasażerów o liniach i portach lotniczych, z których usług ostatnio korzystali. Łącznie uwzględniono opinie 5319 pasażerów z 58 krajów. To przełożyło się na 15 305 ocen ratingowych.
W tym roku AirHelp Score uwzględnił 83 linie lotnicze (w 2022 r. były to 64 linie) oraz 194 lotniska (151 lotnisk w 2022 r.), z których w tym czasie najwięcej korzystano oraz dla których możliwe było zebranie najpełniejszych danych i opinii pasażerów.