Reklama

Dziękujemy za leżenie na plaży, za all inclusive i wakacje stacjonarne. Bardziej interesuje nas (mnie, mojego męża i nasze dwie córki) poszukiwanie przygody, ruch na świeżym powietrzu i odkrywanie nowych miejsc. Najlepiej na rowerze, bo przekonaliśmy się, że to świetna zabawa zarówno dla rodziców, jak i dla dzieciaków. Przed wyruszeniem na taką wyprawę trzeba się jednak dobrze przygotować. Żeby było bezpiecznie i jak najwygodniej. Dlatego specjalnie dla was przetestowaliśmy foteliki i przyczepki. Sprawdziliśmy, które najlepiej sprawdzą się w długich, terenowych wyprawach, a które na krótkich miejskich wycieczkach.
Minifotel
Jazda z fotelikiem jest bardzo wygodna, szczególnie dla... rodziców. Przymocowane do kierownicy, ramy roweru albo bagażnika najmniej zawadzają w jeździe. Z łatwością można przebijać się z nimi przez zatłoczone miasto czy wjechać w nierówny las. Oczywiście to rozwiązania dla dzieci, które potrafią już samodzielnie siedzieć.
My stosujemy foteliki przede wszystkim na krótsze wypady. Główny powód – ciężko się w nich maluchom śpi (choć naprawdę zmęczone zasypiają w każdych warunkach). Minusem jest też ograniczony bagaż. I to, że w razie ewentualnego wypadku czy upadku jest dość niebezpiecznie.
Przy wyborze fotelika należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Po pierwsze związanych z wygodą: np. czy można regulować wysokość i odchylenie oparcia, wielkość podnóżków, czy nie nagrzewa się na słońcu. Po drugie, co ważniejsze, z bezpieczeństwem: np. czy jest coś, co oddziela nogi dziecka od szprych roweru. Trzeba pamiętać, że rower z fotelikiem zmienia środek ciężkości i zwykła nóżka do jego postawienia często nie wystarcza. Będzie trzeba dokupić mocniejszą podpórkę.
Relaks w przyczepie
Od zeszłego roku już na polskich drogach legalne – rowerowe przyczepki. Można w nich przewozić nawet maleńkie dzieci i jest to dużo bezpieczniejsze od fotelików z tyłu roweru.
Te małe i lekkie świetnie sprawdzają się w mieście. Mieszczą się do windy, łatwo znieść je po schodach. Te solidniejsze, ale też dużo cięższe nadają się na wielodniowe wyprawy rowerowe. Można też załadować do nich spory bagaż.
Przyczepki są jedno- lub dwuosobowe. Niektórzy decydują się na tę drugą opcję nawet przy jednym dziecku. Bo choć rodzicowi z szerszą przyczepką jedzie się trudniej, to maluch zwykle jest zachwycony. Może wygodniej się rozłożyć i uciąć sobie drzemkę, zabrać wór zabawek, ale też zaprosić do niej na przejażdżkę przyjaciela.
Co jest ważne przy kupnie rowerowej przyczepki? Koniecznie sprawdźcie, na ile wodoodporny jest materiał, z którego jest zrobiona. Łącznie z podłożem powinna być wykonana z nieprzemakalnej membrany. Inaczej pierwszy lepszy kapuśniaczek popsuje nam całą przyjemność z wycieczki. Za to siatka przeciwinsektowa powinna mieć jak najmniejsze oczka. Oprócz komarów i innych owadów zatrzyma kamyki i papierki fruwające na wysokości dziecka, co znaczenie poprawi komfort jazdy.
Używane przyczepki można kupić już za 250 zł. Nowe to koszt rzędu 2–3 tys. zł. Jeżeli chcemy dodatkowych opcji, trzeba przygotować się na wydatek ok. 7 tys. zł. Może to być np. hamak do wożenia niemowlaków, który zamienia się w wózek. Lub narty, które sprawdzą się w zimie na biegówkach.
Ci z was, którzy planują poważniejsze wyprawy, powinni zastanowić się nad zakupem roweru z wbudowaną przyczepką. Te nadają się bowiem także dla starszych dzieci i służą za bagażnik. Dzięki temu można zaplanować jeszcze ciekawsze i jeszcze dłuższe rowerowe wakacje z całą rodziną.
Foteliki
Dla wielu pokoleń - Kettler Teddy
+ od 18 miesięcy do nawet (!) 4 lat dziecka
+ regulacja wysokości oparcia
+ uznany w testach za bardzo bezpieczny
- stosunkowo ciężki
- trudny do montażu
- nie ma regulacji pochylenia oparcia
Cena: 399 zł
www.fitness-sport.pl
Kettler Teddy (Fot. Materiały prasowe)
Na nocne eskapady - Bobike Maxi Tour Sky
+ oświetlenie LED w zagłówku
+ regulacja wysokości oparcia
+ wygodne wgłębienie na kask
+ prosta regulacja długości podnóżków
+ łatwe zakładanie i zdejmowanie fotelika z roweru, co jest szczególnie ważne, jeżeli rower zostawiamy gdzieś przy ulicy
- bardzo ciężki (5,7 kg)
- brak regulacji odchylenia oparcia
Cena: 480 zł
www.fietszitjesplaza.nl
Bobike Maxi Tour Sky (Fot. Materiały prasowe)
Na spontaniczne wyprawy - Prophete Wallaroo
+ bardzo lekki (3,6 kg)
+ łatwa instalacja
+ mocowany do ramy albo rury podsiodłowej
+ poduszki ochronne na pasach bezpieczeństwa
+ ma odblask z tyłu fotelika
- nie ma regulacji wysokości i pochylenia oparcia
Cena: 270 zł
www.domenasportowa.pl
Prophete Wallaroo (Fot. Materiały prasowe)
Dla ciekawych świata - WeeRide Kangaroo Carrier
+ mocowany na ramie, dzięki temu dziecko jest cały czas pod kontrolą rodzica
+ środek ciężkości znajduje się pośrodku roweru, co ułatwia jazdę
+ dziecko może obserwować otoczenie
+ pasuje do każdego roweru
+ tył roweru jest wolny do przewozu dodatkowych rzeczy
- dobry głównie dla małego dziecka
- jeśli dziecko jest wysokie, a rodzic niski – to kierowca nic nie widzi
- bez dodatkowej ochronki – wieje dziecku w twarz
Cena: 319 zł
www.myweeride.pl
WeeRide Kangaroo Carrier (Fot. Materiały prasowe)
Na wyboiste drogi - Römer Jockey Comfort
+ umocowanie niezależne od bagażnika rowerowego
+ mocny, sprężynowy, stalowy wspornik
+ regulowane podnóżki
+ zdejmowane i dające się łatwo wyprać obicie
- ciężki
Cena: 479 zł
www.e-kidi.pl
Römer Jockey Comfort (Fot. Materiały prasowe)
Przyczepki
Na długie wakacje - Nihola
+ można w niej przewieźć do 100 kg
+ mogą w niej siedzieć nawet 8-latki
+ proste sterowanie
+ stalowy stelaż
- jest bardzo ciężka
- ławeczka do środka, pasy i inne akcesoria są dodatkowo płatne
Cena: 7500 zł
www.nihola.com
Nihola (Fot. Materiały prasowe)
Dla aktywnych - Zigo
+ może być samodzielnym rowerem, wózkiem spacerowym, rikszą, wózkiem do biegania, jazdy na rolkach lub przyczepką rowerową
+ w prosty i szybki sposób można zmienić przyczepkę z przodu do tyłu (kiedy np. mama woli pchać przyczepkę, a tata ciągnąć)
+ bardzo zwrotny
- cena
Cena: 6000 zł
www.myzigo.com

Zigo (Fot. Materiały prasowe)
Na szybkie trasy - Babboe City
+ dużo mieści się do środka: leżaczek, fotelik samochodowy, pies
+ wygodny system zadaszenia przeciwdeszczowy i przeciwsłoneczny
+ bardzo szybki
- trudno ruszyć z miejsca. Jazda wymaga doświadczenia.
Cena: 5400 zł
www.babboe.de
Babboe City (Fot. Materiały prasowe)
Dla sportowców - Chariot Cougar 2
+ może być wózkiem spacerowo-sportowym, spacerowym lub przyczepką do roweru
+ jest bardzo zwrotny
+ można w nim wozić dzieci do 111 cm wzrostu i 45 kg wagi
Cena: 3599 zł
www.dwaplusdwa.pl
Chariot Cougar 2 (Fot. Materiały prasowe)
Dla oszczędnych - Instep Sync
+ bardzo tania, można sprowadzić z USA
- jako wózek mało wygodny
- za małe koła (16”)
Cena: 420 zł
www.instep.net
Instep Sync (Fot. Materiały prasowe)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama