Reklama

Gwiazdami tegorocznego festiwalu są: Lubna Emam(Egipt), Osama Emam Egipt), Wael Mansour (Egipt), Ava Fleming (USA), Natalia Fadda (Rosja), Manca Pavli (Słowenia)-tribal.
Przewidziane również warsztaty rytmiki arabskiej, nauka tańca dla początkujących oraz zajęcia z technik release i podstaw baletu dla tancerek orientalnych.

Reklama

W programie: codzienne warsztaty prowadzone przez tanecznych mistrzów;
konkurs tańca z atrakcyjnymi nagrodami; wielkie show z udziałem zaproszonych gwiazd pokazujące różnorodność tańca arabskiego.

Adres strony festiwalowej: www.orient-addicts.djamila.pl

O zaproszonych gościach
Lubna Emam - Egipcjanka, która zaczęła naukę tańca w wieku 9 lat w słynnej Kaomeya School Troupe. Podróżowała po całym świecie występując z Kayomeya Troupe i innymi zespołami.Kila lat temu powróciła do rodzinnego Kairu by zacząc przekazywać swoją wiedzę innym tancerkom. Osobowość sceniczna Lubny oraz charakterystyczne dla jej stylu mocne ruchy są doceniane wśród tancerek na całym świecie.

Ava Fleming - USA - zwyciężczyni konkursu Belly Dancer of the Universe 2004 w aż 3 kategoriach, w tym 1 miejsca. Tancerka doceniana przez znawców za jej niezwykłą umiejętność interpretacji muzyki arabskiej. Kunszt taneczny Avy oraz jej grupy Black Opal można podziwiać na kilkunastu płytach instruktażowych dystrybuowanych na całym świecie.

Natalia Fadda - profesjonalna tancerka z Rosji ze stażem w tańcu arabskim 19 lat. Przedtem Natalia zajmowała się step dance. Najsłynniejsza obecnie tancerka orientalna w Rosji, trzykrotna zwyciężczyni mistrzostw tańca w Rosji.
Natalia pracowała na kontrakcie tanecznym w Egipcie i Jordanii. Jej styl łączy klasykę orientalną z piękną pracą rąk w stylu baletowym. Obecnie jest zapraszana na festiwale taneczne na całym świecie, m.in.: Izraelu, Hiszpanii, Włoszech, Korei.

Manca Pavli - certyfikowana tancerka ze Słowenii, od niedawna członkini znanego na całym świecie Belly Dance Superstars.
Styl Manci to Tribal Style Belly Dance, bazujący na technice gwiazdy tribal: Rachel Brice, z którą Manca współpracowała przez 3 lata w charakterze asystentki. Obecnie Manca uczy stylu tribal w Słowenii oraz na warsztatach i festiwalach za granicą.

Osama Emam - egipski nauczyciel i choreograf folklorystycznego tańca egipskiego, dyrektor Kaomeya Troupe oraz własnej grupy tanecznej „Latali El Sharq” która występuje w całym Egipcie. Nauczyciel doceniany nie tylko we własnym kraju. Zapraszany na festiwale m.in. do Ameryki, Francji, Japonii, Chin, Niemiec, Rosji. Jeden z czołowych instruktorów słynnego kairskiego festiwalu Nile Group.

Wael Mansour - Egipt,: choreograf egipskiego folkloru, tańca wpółczesnego i modern jazzu. Od wczesnego dzieciństwa uczył się podstaw tańca egipskiego oraz baletu w słynnym kairskim El Balloon Theatre. Pracował jako solista z wieloma grupami artystycznymi m.in. grupą Hassana Afifi czy Adela Ablu , Dr. Essmat Yahia i innymi.
Znany z kreatywności i nowoczesnego podejścia do tańca arabskiego, zdobywający uznanie tancerzy na całym świecie. Pracę i styl Waela można podziwiać zarówno w teatrze, kinie i telewizji.



Nauczyciele z Polski

Ewa Frysztak (pseud. Art. Djamila Azhar) - organizatorka i dyrektor artystyczny festiwalu Orient Addicts. Czynnie zaangażowana w rozwój tańca arabskiego w Polsce, współpracująca z wieloma instruktorami i szkołami tańca arabskiego światowej renomy. Szkolona przez autorytety taneczne w Egipcie. Jest członkinią International Dance Council UNESCO, wykładowca tańca orientalnego na kursach instruktorskich dla przyszłych nauczycieli tańca. Djamila na co dzień prowadzi własną szkołę tańca oraz występuje w kraju i za granicą. Kieruje również grupą taneczną Djamila Oriental Project.

Barbara Czajkowska - balet, jej doświadczenie zawodowe zawiera między innymi czteroletnią współpracę z Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu, gdzie brała aktywny udział w większości repertuaru, zarówno autorstwa dyrektor Ewy Wycichowskiej, jak i gościnnych twórców, współpracę z wieloma zespołami w Polsce i zagranicą m.in. Nomade Fabrik, Rialto Theatre, Teatro del Silenzio, Serge Ricci czy Teatrem Tańca Zawirowania i Teatrem Stara Prochownia w Warszawie, gdzie poza pracą twórczą, pracowała również jako koordynator Festiwalu Teatrów Tańca. W ostatnich latach współpracuje z choreografem Roberto Zappala i Zappala Compagnia we Włoszech, Wojtkiem Mochniejem i polsko-kanadyjskim W&M Physical Theater, Lubelskim Teatrem Tańca i Teatrem Muzycznym w Lublinie. Uczy techniki release, improwizacji i jogi w Polsce i zagranicą, zarówno na poziomie akademickim, profesjonalnym jak i ściśle amatorskim. Ze szczególnym oddaniem prowadzi cykliczne zajęcia dla młodzieży ze środowisk patologicznych we włoskim San Giovanni de la Punta.
Malikah- zanim zaczęła swoją przygodę z tańcem orientalnym trenowała taniec towarzyski oraz sambę brazylijską. Dzięki tym doświadczeniom tworzy wyjątkową mieszankę stylu orientalnego z salsą, flamenco, sambą czy tango o czym będzie można się przekonać na festiwalu. Malikah jest trenerem grup tanecznych oraz przyszłych instruktorów tańca.

Abu Kadar (Krystian Pisowicz) - rytmika arabska.
Słowo od organizatorki

Reklama

Taniec arabski to dziedzina jeszcze bardzo młoda w Polsce. Większości osób kojarzy się z haremową tancerką z opowieści 1001 nocy. Tymczasem to niezwykłe bogactwo zachwycające różnorodnością muzyczną, stylistyczną, kostiumową.
Festiwal Orient Addicts służy właśnie przybliżeniu mieszkańcom Europy kultury tanecznej krajów orientu .Sobotnie show przygotowane będzie pod tym właśnie kątem. Myślę, że będzie również nie lada gratką dla tancerek orientalnych bo pokażemy coś czego jeszcze polska scena orientalna nie widziała. Ale już nic więcej zdradzić nie mogę. Trzeba tam po prostu być.
Orient Addicts powstał z myślą o rozwoju i doskonaleniu techniki tańca arabskiego tancerek z Polski i krajów ościennych , stąd tak bogata tematyka warsztatów: oriental, shaaby, modern pop,baladi, taniec dworski moishahat, american tribal style , folklor w postaci: fellahy, saidi, taniec nubijski, hagalla, a także nauka rytmów arabskich czy balet dla tancerek orientalnych. Oczywiście zajęcia polecam też tancerzom innych dziedzin. Taniec orientalny ma to do siebie ,że ukierunkowany jest na szczegółową interpretację muzyczną, odwzorowanie ruchem rytmu, harmonii oraz melodii :czy to pojedynczego instrumentu czy orkiestry. Niewiele dziedzin tanecznych zwraca na to uwagę a z pewnością pomaga to otworzyć ucho a przede wszystkim serce na muzykę. A przecież najważniejsze dla tancerza to (prócz techniki) czuć muzykę.
Festiwal daje również możliwość zaprezentowania swoich umiejętności tanecznych przed jury złożonym z festiwalowych gwiazd. Na zwyciężczynie oprócz zaszczytnego podium czekają tez atrakcyjne nagrody w postaci karnetów na szkolenia w ramach kolejnego festiwalu czy organizowanych przez Szkołę Tańca DJAMILA warsztatów o wartości od 400 do ponad 1500 zł oraz nagrody rzeczowe np. profesjonalny kostium do tańca wartości 1000 zł.
Szczegóły dotyczące miejsca warsztatów, show i konkursu podane są na festiwalowej stronie.

Reklama
Reklama
Reklama