Oddam serce - dosłownie! Serwis randkowy będzie promował przeszczepy
Twórcy randkowej aplikacji na smartfony Tinder włączyli się w organizowaną przez brytyjską publiczną służbę zdrowia (NHS) kampanię promowania przeszczepów.
Z zainstalowanego na smartfonie Tindera codziennie korzysta wiele milionów osób na całym świecie - jest wiele wersji językowych, w tym polska. Chodzi o znalezienie partnera (niekoniecznie do seksu, choć lekarze wiążą pojawienie sią Tindera ze wzostem zachorowań na choroby przenoszone drogą płciową).
Aplikacja wykorzystuje dane użytkownika, takie jak wiek, preferencje seksualne, polubione czy pobrane z Facebooka zdjęcia do dobierania w pary pasujących do siebie osób, które znajdują się w odległości nie większej niż kilka kilometrów.
Zdaniem specjalistów ludzie korzystają z tego rodzaju aplikacji z nieśmiałości albo z braku czasu i energii na tradycyjne poszukiwania.
Już niedługo Tinder włączy się w kampanię promującą wśród młodych ludzi oddawanie narządów i wpisywanie się na listę dawców NHS. Do akcji włączyły się znane osoby, na przykład złota medalistka olimpijska w taekwondo Jade Jones, Gemma Oaten z serialu „Emmerdale” czy Jamie Laing, biorący udział w reality show „Made in Chelsea”.
W lipcu NHS Blood and Transplant opublikował dane, zgodnie z którymi liczba osób oddających po śmierci swoje narządy spadła po raz pierwszy od ponad dziesięciu lat.
Brytyjska lista oczekujących na przeszczepy liczy obecnie prawie 7000 osób. W ciągu ostatniej dekady 6000 osób zmarło nie doczekawszy transplantacji.
Źródło: PAP
Trwa wyprawa Traveler Adventure Team w Austrii! Nasza ekipa szuka idealnych miejsc na narty. Zobacz, jak im idzie!